Norge vs Sverige

Hej! 
Har inte bloggat på jättelänge nu, har lixom tänkt att göra det ... men det kommer alltid något ivägen haha. Nu ska jag göra ett långt blogginlägg iallafall så har ni nått å läsa kära vänner. 
 
De senaste två veckorna har vi haft besök av familjens förra exchange student, Renate. Hon är från Norge och är lika skön och rolig som mej! Jag var nervös för att träffa henne för jag trodde att hon skulle bli som ett hot på ett sätt, men vi kommer överäns hur bra som helst! Vi är verkligen som systrar och det känns jättebra. Vi snackar om allt verkligen, och det känns som att det är lättare att snacka med henne för hon har varit i EXAKT samma situation som jag är i, i exakt samma familj. Jag snackar ju med mina andra vänner, både hemma och andra exchange students som också är i USA nu. Men ingen förstår till 100% vad jag känner. Men nu finally har jag hittat någon som jag kan dela upplevelsen med på ett helt annat sätt! Känns kanon verkligen. 
Vi båda har extremt bra humor och vi driver Mark till vansinne ibland, vilket är skitkul. 
 
Förra helgen åkte jag och Gracie ner till San Fransisco, hade jätteroligt! Vi kollade på hus, i affärer, på utsikten, käkade jättegod Thai mat, var inne i en så kallad "Mirror Maze" vilket var en labyrint av speglar och blinkande ljus. Vi skrattade hela tiden och jag var livrädd haha! Hade jättetrevligt verkligen!
 
Skolan flyter på som vanligt, lagom mycket läxor och lagom tråkigt haha. Jag är ju med i två körer på skolan, så i fredags åkte vi iväg till en tävling. Det gick jättebra och var skitskoj! Jag hade ett solo och det kändes bra faktiskt. 
Vi har en 4dagars helg nu, så vi är lediga på måndag och tisdag. Har inga direkta planer mer än att imorgon ska jag, familjen+ Renate till Redwood Forest (tror jag att det heter, not sure lol), och att jag senare på kvällen ska ha filmkväll med några kompisar. 
 
Om ca 2 veckor är det Thanksgiving break och då åker jag äntligen ner till L.A! Som jag har väntat! Anledningen till att jag åker ner dit är att min kör ska göra en sorts "turne" i södra Californien under 3 dagar. Sedan när vi är färdiga så stannar jag i L.A tillsammans med Clara och hennes värdfamilj. Har saknat henne verkligen! Ska bli jättekul att få se L.A är hur taggad som helst!! 
 
Just nu sitter jag i min säng och har nyss kollat på Maleficent. Den var rätt bra faktiskt, mysigt att kolla med familjen! 
Nu ska jag snacka ett tag med Renate och sedan antagligen sova. Godnatt, saknar er alla jättemycket! <3 
 
 

härligt inlägg!!! Vi saknar dig med😍/mamma

2014-11-09 kl 09:05:02

bra humor förresten... Hrmfff😜/ mamma

Svar: Haha de veet duuu <3
Kajsa Klemets

2014-11-09 kl 09:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback